Problem nietrzymania moczu dotyczy osób w różnym wieku, z różnych powodów. Najczęściej pojawia się w formie tzw wysiłkowego nietrzymania  moczu (gubienie moczu podczas kaszlu, kichania, dźwigania, skakania, tańca itp.) lub parć naglących (silna, nagła potrzeba oddania moczu, pojawiająca się bardzo często w ciągu dnia). Problemy te znacznie zaburzają komfort życia osób nimi dotkniętych, jak zatem poradzić sobie z tą dolegliwością ?

Istnieje kilka sposobów (elektrostymulacja, biofeedback, leki, zabiegi operacyjne), jednak najskuteczniejszy to dobry trening mięśni dna miednicy. Dlaczego?

Mięśnie dna miednicy stanowią podporę i wsparcie funkcjonalne m.in. pęcherza moczowego, prawidłowa funkcja, siła i wytrzymałość tej szczególnej grupy mięśni warunkuje odpowiednią pracę pęcherza moczowego. Na nic jednak zda się ćwiczenie wstrzymywania strumienia moczu, zaciskanie pośladków itp. – tego typu ćwiczenia tylko nasilają dolegliwości i nie wzmacniają odpowiednich mięśni. Konieczne jest wdrożenie konkretnych ćwiczeń dla głębokich mięśni miednicy, a także wyuczenie się prawidłowych mechanizmów ich działania podczas kaszlu, dźwigania, skakania itp. a problem nietrzymania moczu zostanie usunięty.