Miliony kobiet na świecie cierpi z powodu osłabienia dna miednicy. Dlaczego?

Najistotniejszym czynnikiem prowadzącym do zaburzeń funkcji dna miednicy jest poród, podczas którego mięśnie dna miednicy ulegają znacznemu rozciągnięciu i – nietrenowane odpowiednio po porodzie – nie odzyskują już swojej poprzedniej aktywności (dodatkowe czynniki obciążające dno miednicy: poród wspomagany oksytocyną, wydłużenie II okresu porodu, kleszcze, próżnociąg, duża masa dziecka, wąska miednica mamy)

Drugim ważnym czynnikiem jest okres menopauzy i zmiany stężeń hormonów, syntezy kolagenu, zwiotczenie i postępująca dysfunkcja nietrenowanych wcześniej mięśni.

Dolegliwości związane z osłabionym lub dysfunkcyjnym dnem miednicy:

  • wysiłkowe nietrzymanie moczu
  • pęcherz nadreaktywny, parcia naglące, częste stany zapalne pęcherza moczowego
  • korzystanie z toalety nocą
  • obniżenie narządów rodnych, ( przednia/ tylna ściana pochwy, obniżenie macicy)
  • zaburzenie funkcji seksualnych, brak orgazmu, ból, wyciekanie moczu podczas stosunku
  • ból miednicy, kości łonowej, kości krzyżowej, kręgosłupa, bioder
  • ból po rozejściu spojenia łonowego podczas ciąży lub porodu, ból podczas chodzenia
  • bóle miesiączkowe, zaburzenia trawienia

Jeśli cierpisz na choćby jedną z w/w dolegliwości – zgłoś się na terapię dna miednicy, dodatkowo potrzebujesz terapii, jeśli:

  • nosisz pesar – dzięki ćwiczeniom możesz się go pozbyć lub zakładać o wiele rzadziej
  • jesteś skierowana na operację ginekologiczną lub urologiczną – konieczne jest odpowiednie przygotowanie dna miednicy do operacji
  • jesteś po operacji ginekologicznej lub urologicznej – powinnaś ćwiczyć by utrzymać efekt zabiegu i by dolegliwości nie powróciły
  • urodziłaś dziecko – reedukacja dna miednicy jest konieczna po każdym porodzie, by nie pojawiły się problemy, o których piszę powyżej, ćwiczenia dna miednicy po porodzie na świecie to standard, dbaj o siebie, dziecko potrzebuje zdrowej i szczęśliwej mamy
  • skończyłaś szczęśliwie 40 lat – to najpiękniejszy czas w życiu kobiety – zadbaj o siebie, byś nie musiała ciągle myśleć o wkładkach i pobliskich toaletach, ciesz się życiem, ciesz się dobrym seksem i zdrowym kręgosłupem, przed Tobą ta fajniejsza cześć życia – wykorzystaj ją dobrze! Przekaż wiedzę o miednicy córkom, synowym, by nie musiały cierpieć po porodach, mądra babcia, mama i teściowa to największy skarb w tym szalonym świecie

Trochę anatomii:

Mięśnie dna miednicy – „zamykają” miednicę od dołu, tworząc fundament, na którym zawieszone są narządy miednicy mniejszej – pęcherz moczowy, pochwa, odbyt. Funkcjonalnie połączone z głębokimi mięśniami bioder, brzucha, grzbietu i bioder stanowią centrum zdrowego ruchu.

miesnie_dna_miednicy

Mięśnie dna miednicy zbudowane są z 3 warstw:

  • zewnętrznej (Mięśnie: mm. ischiocaverosi, mm. bulbospongiosi, sphincter ani externus, centrum tendineum perinei)
  • środkowej – pełniącej ważną rolę w zapobieganiu nietrzymania moczu – także podczas kaszlu, kichania, śmiechu. Ta warstwa wspomaga także stawy biodrowe chroniąc i odciążając je (Mięśnie: m. transversus perinei profundus et superficialis,, sphincter urethrae externus)
  • wewnętrznej – tzw. warstwy nośnej. Dobrze wytrenowana utrzymuje narządy wewnętrzne na prawidłowym miejscu. Wspiera naturalną postawę miednicy, napina mieśnie ud, chroni i wzmacnia stawy biodrowe. ( Mięśnie: m. puborectalis, m. pubococcygeus, m. coccygeus, m. iliococcygeus, m. obturatorius externus).

Te trzy warstwy tworzą solidne oparcie dla narządów wewnętrznych i kręgosłupa ale także, co bardzo ważne : funkcjonalnie łączą się z innymi:

woman2

Na rysunku przedstawione są mięśnie dna miednicy, mięsień poprzeczny brzucha, mięsień wielodzielny oraz przepona i ich wzajemna współpraca.

Nietrenowane mięśnie dna miednicy wiotczeją już po 25 roku życia…

Mocna miednica to silna kobieta, warto więc zadbać o siebie na każdym etapie życia, nieważne czy jesteś seniorką, zabieganą trzydziestką, zmęczoną czterdziestką czy młodą czy przyszłą mamą.

Odbierz 5 bezpłatnych wideo z ćwiczeniami dedykowanymi dla kobiet

W celu odebrania nagrań wideo wybierz poniżej problem, który dotyczy Twoich dolegliwości

Po porodzie miałam takie same problemy jak Ty. Ćwiczenia dna miednicy sprawiły, że mój organizm zaczął znów normalnie funkcjonować. Dzisiaj chcę pomóc milionom kobiet, które bardzo często rutynowo są wysyłane pod skalpel.

Wpisz swoje prawdziwe imię i adres e-mail, aby odebrać bezpłatny dostęp.

Wypełniając formularz akceptujesz politykę prywatności.




Kobiety w okresie menopauzalnym mają duże problemy z wysiłkowym nietrzymaniem moczu, obniżaniem narządów rodnych i brakiem satysfakcji z seksu. Miałam je tak samo jak Ty. Ćwiczenia dna miednicy sprawiły, że mój organizm zaczął znów normalnie funkcjonować.

Dzisiaj chcę pomóc milionom kobiet, które bardzo często rutynowo są wysyłane pod skalpel.

Wpisz swoje prawdziwe imię i adres e-mail, aby odebrać bezpłatny dostęp.

Wypełniając formularz akceptujesz politykę prywatności.